Tuesday, December 28, 2010

God fortsättning!

Det blev ingen hemresa för oss i jul. Heathrow var stängt i flera dagar och vi hade visserligen kunnat betala 1700 dollar för att flyga till Newark och sen hade Virgin stått för vår resa till Stockholm men det kändes som lite för dyrt. Vi hade dessutom kanske inte hunnit med planet från Stockholm norrut så det hade blivit ytterligare kostnader. Så lite snopet åkte vi hem igen efter att ha spenderat timmar på flygplatsen. Men det är ok, det enda trista är ju att mamma och pappa hade väntat på oss och jag vet att de är besvikna. Trösten är ju att vi snart är där, i april är det tänkt.
Julen har varit väldigt lugn och skön, jag tog ut min semester i pengar och har alltså jobbat, men det var långhelg i helgen och jag var ledig tre dar, det blir så den här veckan också.
En tjej som heter Meagan kom och hämtade Dimas för ett par veckor sedan, så nu har han en ny mamma som älskar honom jättemycket. Hon är hästtränare så det känns tryggt. Han har ju inte blivit lastad på flera år och jag har varit lite orolig över hur det skulle gå, vi tränade några veckor innan och det gick ok men vi åkte ju inte någonstans. Hur som helst så gick det jättebra, han fick en lugnande spruta som tog eggen av det men efter fem minuter gick han in och stod sedan lugnt i transporten. Det känns bra att jag hittade ett så bra hem till honom men visst är det också tråkigt och ledsamt. Men det är ju något jag var tvungen att göra i och med flytten så det var oundvikligt.
Har hittat ett coolt märke vad gäller väskor: Urban Expressions heter det och har superfina väskor.Ett litet tips bara...
Anyway, dags för jobb så jag avslutar här.

No comments: