Thursday, March 27, 2008

Little Red Corvette


Haromdagen nar jag satt vid trafikljuset och vantade pa gront ljus kom det en bil korandes med en fasligt graslig kvinna med langt blont risigt har .  " Jistanes manniska" tankte jag " klipp dig". Vid en narmare titt visade sig det vara en snubbe jag faktiskt varit ut med for manga ar sen och som bor i kvarteren. Vi var ute pa date en kvall efter att vi snackats vid pa en efterfest i Trollis hus, och jag kan G-A-R-A-N-T-E-R-A att det inte fanns det minsta romantiska intresse fran min sida, men nu ar det ju sa att det ar valdigt intressant att traffa diverse manniskor och spannande att hora hur folk lever sina liv. Och nar jag da traffade pa ett sadant praktexemplar av en gammal rockrav kunde jag inte saga nej. Sa sagt och gjort, jag gick pa date med Jordan, som han heter. Han hamtade mig med sin gamla Corvette och jag mottes av en sonderblekt langharig blondin med botox i hela ansiktet, tighta - valdigt tighta - jeans och klackeskor. Vi tog en barrunda nere i Hollywood och akte sen vidare till mitt gamla stammishak som heter Rainbow, - jag praktiskt taget  levde dar en gang i tiden. Jordan berattade for mig hur alla killar alltid var sa avundsjuka pa honom och han var sa " classy". Alla trodde alltid att han var en rockstjarna, han var "such a pretty boy", sa han medan han klippte med ogonfransarna och tittade pa mig under lugg. Det fanns ingen hejd pa hur underbar denne man var, i hans egna ogon. Sedan sjong han en sang for mig ( eftersom han hade en sadan " amazing" sangrost) medan han trummade med handerna i bordet. Jag tror att det var meningen att jag skulle bli imponerad, men effekten uteblev. Nar han slutade satt jag dar;stum, mallos.  Jag tror jag glomde bort att dricka min Vodka Cranberry for en sekund.

Allt detta mindes jag da Jordan kom blasandes forbi mig i sin Corvette; det blonda haret fortfarande oklippt och svallandes i vinden.



3 comments:

yoakeem said...

HAHAHAHA. Vilket härligt original. Jag tror att du berättat om honom nån gång. Tycker mig känna igen det lite.

Swedeheart said...

Ja en san man kan man inte glomma!!!

Gunilla said...

Japp,jag kanner ocksa igen historien om Jordan...Tank vad varlden ar liten...att du skulle se honom igen!Synd att du inte hann stanna honom,sa han kunde sjunga en fin lat for dig,ha ha..