Saturday, April 19, 2014

Beslut

Det har varit en trevlig påsk. Har varit på Dundret två dar med Lenita och hennes dotter och åkt pulka och haft picknick. Igår blåste det så, så vi var inte där speciellt länge.
Jag har varit ganska nere ett tag och nu inser jag att jag måste flytta från Gällivare, det går inte längre. Detta samhälle har alltid dragit mig ner. Jag vet inte när jag ska flytta men bort måste jag. Det var aldrig meningen att jag skulle stanna här, jag skulle ju flytta till Stockholm men eftersom jag och pigans pappa skiljdes så var det lättare för mig att stanna här. Och efter att min bror dött kändes det som att jag borde stanna här lite längre för mina föräldrars skull. Men jag inser att jag mår alldeles för dåligt för att jag kan tänka mig att stanna här. Jag har alltid tyckt om värme och större städer, eller i alla fall vad en stor stad kan erbjuda.
Frågan är alltså när...Och det behöver jag inte besluta idag, men att veta att vi kommer att flytta härifrån känns som en lättnad.

No comments: