Wednesday, April 2, 2014

April, april

Idag lyser solen, man längtar verkligen efter våren. Kollade lite på Kardashians på teve igår, inget jag brukar följa men jag hade sån L.A. längtan att jag inte kunde låta bli, bara för att få en skymt av staden som jag alltid kommer att älska.
Åh, vad jag saknar den staden! Stallet, hiking, restaurangerna, människorna.. Det är inte lätt att flytta till en liten bonnahåla efter att ha bott i storstäder i tjugo år. Man vänjer sig visserligen, men det är inte detsamma som att trivas. Jag avskyr att inte kunna vara anonym. Det är alltid nån som vet vem man är.
Igår var vi på badhuset igen, jag och pigan. Denna gång valde vi Malmbergets badhus. Det är lite smått äckligt att vara på badhus men jag försöker att inte tänka på det.
Ska iväg och jobba nu klockan åtta och innan tar jag min älskling till skolan. Så glad att hon trivs där och att där finns så fin personal.
Over and out!

No comments: