Tuesday, August 23, 2011

Regnigt värre!

Här ösregnar det! Det gör mig egentligen inte så mycket, det är ganska mysigt att sitta inne och kolla på regnet. Önskar att jag hade lite "gofika" (som är det populära namnet för fika här i Sverige har jag märkt!) och kunde sitta och titta på regnet, men jag är för lat för att baka nåt. Bakade häromdagen wienerlängder tror jag det heter, provade för första gången egg replacer som jag köpte med mig från USA och det funkade hur bra som helst.
A kom rpecis hem från jobbet, han jobbar på ett litet hotell och fick precis veta att de vill att han tar hand om hotellet när de åker bort två månader kring jul. Egentligen ville han väl åka ner till Stockholm redan nu men det skulle vara bra om han är kvar här ett tag till. Samtidigt förstår jag att han vill ner dit redan för det finns ju som sagt inte mycket här och han vill starta vårt liv i Sthlm redan nu, men å andra sidan är ju pigan bara bebis en gång och det skulle ju vara tråkigt att missa bebistiden...
Idag kommer förhoppningsvis våra telefoner vi beställt, beställde varsin Nokia för vi försökte jailbreak våra iPhones utan framsteg. Trist, jag gillar ju den. Men vi kan ju köpa nya när vi har lite mer inkomst kanske, känns onödigt att lägga ner så mycket pengar på en telefon när vi inte har så mycket pengar som kommer in i plånkan.

No comments: