Saturday, August 20, 2011

Hello, it's me!


Jaha jaa.....
Det var ett tag sen men här är jag nu.
Tillbaka i Sverige, i Lappland, där vi nu varit i över fyra månader. tiden går så himla snabbt! I slutet av juni födde jag en dotter som är världens sötaste - ja jag vet, så säger alla om sina barn. Men hon är verkligen söt som socker, min lilla piga. Nu märks det att hon vuxit, hon är med mycket mer. En stor, liten baby med andra ord.
Eftersom vi bor hos mina föräldrar för tillfället så får vi jättemycket hjälp, mycket tacksamt eftersom pigan har skrikperioder om kvällarna. Det gör ont i hjärtat när hon gråter och skriker när hon har ont i magen. Tre månader kan det pågå, sägs det...
Så nu är jag alltså mamma, vem kunde tro det för ett år sen? Det är verkligen jättemycket som hänt på ett år, får en att undra var vi är om ett år? Gällivare var helt ok i början bär vi kom hem, men nu börjar det krypa i en, vill ha en lite större stad. Stockholm blir det naturliga valet, jobba i staden men bo lite utanför, för det är ju inte det lättaste att hitta bostad där. Jag vet, jag bodde där under drygt fyra år och flyttade förmodligen tio gånger. Sen måste jag erkänna att jag är sugen på utlandet igen, ha alltid velat flytta till Italien - det kan man ju göra "på äldre dar" eller hur? Så vi får se vad det blir i framtiden, men kvar i Gällivare blir vi ialla fall några månader till...

1 comment:

Jocke said...

JAAAAA! Kom till Stockholm. Det skulle bli så skoj då! :)