Sunday, June 1, 2014

Juni

Pigan är med mormor och morfar i Sävast och jag är ledig helgen vilket är jätteskönt. Hade stallpass igår och sedan hand om knatteridningen, och sen handlade jag och åkte hem till mamma och pappa och vattnade. Pigans två kompisar, som bor granne med mormor och morfar kom och trodde att hon var med, men det var hon ju inte. De följde med och vattnade ialla fall. De har så kul, lilla järngänget, springer mellan husen och leker och hoppar i studsmattor och har så kul.
De har fått bastu i Sävast men tydligen är det nåt fel på kaminen för de skulle bada igår och hade bjudit med min moster Eva plus man, men det blev antiklimax då det inte blev varmt.
Jag städar för det ser ut som tusan och jag har inte hunnit eller orkat städa sen vi kom hem. Men emellanåt tar jag pauser och kollar mailen, läser på nätet eller nåt annat onödigt.

1 comment:

Gunilla said...

Städa är ju något man drar sig för..tills dammråttorna förföljer en,ha ha!

Hoppas att du hade det kul i Italien...många goda glassar antar jag!
Kram från Guni-Gori