Monday, October 10, 2011

Smink, hästar och snö

Ingen skrivövning idag heller, kommer inte igång...Hmm, det var ju det som skrivövningarna skulle göra: få mig mer fokuserad, få igång inspirationen. Jag MÅSTE sätta mig ned och skriva, även om jag har svårigheter med ordet KONSERT som är nästa i ordningen.
Vad har hänt senaste dagarna då...Jag red igår, för första gången på cirka ett år. En svart Andalusier som var jättetrevlig. Jag har faktiskt inte så mycket träningsvärk idag även om det kändes igår att jag inte ridit på ett tag. Sitsen var urkass och konditionen likaså. Men det var roligt, och första gången som jag red i snö på jag vet inte hur många år. Två gånger i veckan ska det bli ridning av. Det ska bli kul.
Annars händer det ju inte så mycket här. A åker ner till Stockholm nästa vecka för att hitta jobb, han har redan hittat bostad, ett rum som han ska hyra i sex månader. Jag kan ju inte åka för det går ju inte med lillpigan, dessutom har jag börjat jobba. Skulle gärna varit barnledig lite till, men eftersom jag bott utomlands i så många år har jag inte speciellt bra föräldrapenning så jag ska jobba deltid, vilket känns ok. Fyra timmar om dagen på Kicks blir det. Roligt med smink, jag blev så inspirerad att jag beställde smink från Mac, ska bli kul när det paketet kommer. Jag får ju 40% av priset så det är ju finemang.
Ha en bra dag!

No comments: