Saturday, October 22, 2011

Höstdeppig

Har ingen ork, trött...Vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att jag har en bebis som snart är fyra månader. Tack och lova för all hjälp från mamma och pappa, jag blir lite bortskämd. Men jag tackar och tar emot hjälpen eftersom det är så skönt att inte bära allt på sina axlar.
År lite deppig åter, men det är inte så konstigt om man tänker efter, det är mycket som hänt senaste året för min del. Dessutom saknar jag L.A. otroligt mycket och känner mig ensam här i norr.
Har ju börjat jobba och det är skönt, har ju inte sminkat på flera år men det är otroligt kul att jobba med smink och skönhet, det är roligt när det kommer in sminkningar.  Fick förresten en födelsedags present av mina fina arbetskompisar, ett Clarins puder som jag suktat efter och tänkt köpa själv.
                                                 Oooh I like it!

Sen så är ju Ashlee i Stockholm och jag får axla allt själv (som sagt, tack mamma och pappa för all hjälp.) Sen vill jag skriva mer men är så lat..Måste skriva färdigt skrivövning 4 idag trots att det bär emot. Det var ju därför jag började med dem, för att få mer inspiration och verkligen börja skriva.

Bild tagen i stugan
Sen sa händer det inte så mycket här, det är väl därför jag är deppig med. Var och red en häst för ett par veckor sen som jag skulle börja rida ett par gånger i veckan. Pappa ringde medan jag red, pigan var ledsen och hungrig. Jag insåg att det är för tidigt att börja rida nu, hon är för liten. Det är nog med att jag är borta 20 timmar i veckan på jobb. Men jag ska släpa in motionscykeln från garaget så jag kan börja cykla medan jag kollar på Hem till gården (ja, jag har börjat kolla den tillsammans med min mor, what can I say?)

No comments: