Saturday, January 5, 2013

Dag fem

Det går faktiskt väldigt bra med mitt nya levende...Gjorde ju grönsaksoppa häromdagen som blev super, skall göra den lite matigare bara nästa gång. Har inte ätit nåt onyttigt, gjorde lite efterrätt med havregrädde, bär och banan ikväll men åt inte speciellt mycket av grädden så det kändes ok.
Sov natten hos mor och far för pigan somnade itidgt igår eftersom hon inte tog en nap, hon sov ganska dåligt och hade mardrömmar och jag sov dåligt jag med, men fick ta en lite tupplur på morgonen i morse innan jag gick å jobbet.
Skönt!
Nu är jag ledig två dagar. Ska städa bort resten av julen, både hemma och hos mor och far. Pigan är lite röd i ansiktet och jag funderar om det beror på tvättmedlet, lånade av mamma och de har ju parfym i sitt, jag kör på oparfymerat och det har funkat toppen.
Ska läsa lite bloggar nu, sedan lägga pigan.

No comments: